Tillgänglighetsverktyg

Skip to main content

Viksjö Webbyrå är den lilla webbyrån med stor kompetens baserad i Viksjö i Järfälla. Vi bygger långsiktiga relationer med våra främsta uppdragsgivare: företagare, föreningar och privatpersoner. Välkommen till oss!

Projektkategori: Yootheme Pro

BRF Trädgårdsstaden

BRF Trädgårdsstaden är en bostadsrättsförening inom HSB i Akalla utanför Stockholm och samordnar felanmälan, lokalbokningar och fastighetsskötsel. Bostadsrättsföreningen kontaktade Viksjö Webbyrå för att få hjälp med att redesigna den tidigare hemsidan med syftet att förenkla och förbättra kontakten med de boende med hemsidan som navet i kommunikationen.

Med målet att modernisera den tidigare hemsidan implementerades samma grafiska profil som för HSB. Centrala servicefunktioner som felanmälan, lokalbokningar och information till nyinflyttade lyftes fram med ett enklare och stiliserat gränssnitt. Menyn är extra stor och lättnavigerad för att öka tillgängligheten.

Katthemmet i Vaxholm

Katthemmet i Vaxholm drivs av Föreningen Djurhjälpen som är en ideell förening som tar hand om katter i nöd – hemlösa, utsatta, övergivna. Katthemmets hemsida är en viktig kanal för att få kontakt med möjliga adoptivfamiljer. Eftersom den tidigare hemsidan inte längre fungerade optimalt fick Viksjö Webbyrå i uppdrag att optimera och säkerställa hemsidan inför framtiden.

Med den tidigare hemsidan som grund installerades en ny version av WordPress och den nya strukturen byggdes upp i den kraftfulla sidbyggaren Yootheme Pro. Den centrala sökfunktionen med möjlighet att sortera och filtrera katterna byggdes om med hjälp av ett nytt kompetent tillägg.

Infinity Card

Niklas på företaget Skarpegg som vanligen slipar knivar och verktyg ledsnade på åtgången av vanliga visitkort i papper och letade efter mer hållbara alternativ. Han fann till slut ett metallkort med NFC-teknik som gör det möjligt att dela digitala visitkort med hjälp av VCF-filer. Niklas kontaktade Viksjö Webbyrå för att få hjälp med en hemsida med syftet att kunna sälja kortet till fler.

Med målet att skapa en hemsida med en exklusiv look tog vi fram en färgskala baserat på en mörkgrå kostymtextil. Resultatet blev en minimalistisk och stilren design som bokstavligen guidar besökaren fram till köpet. Som en del av marknadsföringen av det digitala visitkortet producerades även en enkel promotionvideo.

Juristavdelningen

Michael Forvass företag Juristavdelningen hjälper klienter med juridiska spörsmål inom flygrätt. Michael med rötter i Viksjö hittade just Viksjö Webbyrå när han behövde hjälp med att bygga upp företagets nya hemsida. Syftet med hemsidan är att effektivt skapa kontakt med presumtiva klienter med hjälp av SEO, sökmotoroptimering.

Med målet att skapa en förtroendeingivande hemsida för Juristavdelningen hämtade vi inspiration från flygets himmelsblåa toner. Tekniskt och innehållsmässigt är hemsidan optimerad för snabbhet och sökbarhet för att kunna mäta sig med konkurrensen inom branschen.

Skarpegg

Niklas och Jenny driver företaget Skarpegg i Bålsta som slipar knivar och verktyg och lasergraverar det mesta som går att gravera på. Niklas frågade om inte Viksjö Webbyrå kunde hjälpa Skarpegg med företagets första hemsida. Syftet med hemsidan är att ge Skarpegg en digital hemvist för att både berätta om företaget och deras tjänster men även kunna sälja produkter i en webbshop.

Med målet att skapa en genuin känsla av hantverk hämtade vi inspiration från typiska hantverksbilder med olika bruna och jordnära nyanser. Resultatet blev ett mörkare tema av behagliga bilder som direkt skapar en känsla för företaget. Även bilderna i webshoppen genomsyras av temat och kontrasterar mot de typiska webshopsbilder som annars är så vanliga i nätbutiker.

MärstaNytt

Tobias och Madeleine på företaget MärstaNytt har en passion för att hjälpa företag och föreningar i Sigtuna kommun med marknadsföring i sociala medier som Facebook, Instagram och TikTok. Dom kontaktade Viksjö Webbyrå inte bara för att få hjälp med sin egen hemsida utan också för att lära sig mer om hur de enkelt kan skapa hemsidor för deras egna kunder. Syftet med hemsidan är en tydlig CTA, Call To Action, att få presumtiva kunder att ta kontakt med företaget.

Med målet att skapa en enkel, modern och stilren hemsida använde vi inspiration från den befintliga logotypen. Resultatet blev den blå färgtonen i kombination med stilistiska illustrationer med vikingatema. Vi valde också att lyfta fram logotypen mer som ett emblem som får sätta karaktären för hela designen. Företagets kontaktuppgifter och knappen Kontakta oss är tydligt närvarande på alla enskilda sidor för att uppmana till kontakt.